gold lessons

http://www.youtube.com/watch?v=jk0DCanOsv0&feature=player_embedded

Originally Posted by kvg
Ikzelf ben sinds 2005 woonachtig in Dubai. Ben een zeer gemotiveerde goud en zilver koper sinds begin 2006 vooral in de gold souks van dubai en Oman maar ook in Belgie.
Heb ook heel wat ervaring opgedaan met het fysiek transporteren van goud en zilver en tot voor kort heb ik daar weinig problemen mee ondervonden aan de grenzen.
Sinds 3-4 maanden echter zie ik een veel strictere controle aan de grenzen in geval je goud of zilver wil exporteren. De douane stelt vragen waar dit goud is aangekocht - aankoopbewijzen moeten worden voorgelegd en worden ook telefonisch gecheckt. De Staatspolitie wordt zelfs op de hoogte gebracht. Waar vroeger soms een faktuurtje werd gevraagd wordt er nu een volledig onderzoek uitgevoerd naar uw persoon. zelfs bij herverkoop van fysiek goud in de gold souks moeten de winkels de autoriteiten op de hoogte brengen. Een zeer verontrustende ontwikkeling waarvan ik de oorzaak/ reden nog niet heb kunnen achterhalen.

In vergelijk daarmee is Belgie inderdaad nog een paradijs voor de aankoop en verkoop van goud en zilver. ( ik vrees echter niet voor lang meer).
Dacht aan je post toen ik dit vandaag zag
Dubai jewelry giant faces punishment 23/03
__________________


http://www.youtube.com/watch?v=jk0DCanOsv0&feature=player_embedded